Woda ściekając w kierunku odwodnienia liniowego
wypłukuje krzuszywo spomiędzy kostek.
Kostki można wyciągać palcami.
Odwodnienie zostaje zamulone przez kruszywo i
przestaje właściwie funkcjonować.
Rozwiązanie:
tutaj zaprawa vdw 800 kolor szary
Rondo. Typowy problem. Obluzowane, poobkręcane i wypadające kostki.
Tylne koła samochodów na łuku działają na nawierznię ogromnymi siłami.
Spomiędzy obluzowanych kostek woda łatwo wymywa kruszywo co powoduje jeszcze większą degradację nawierzchni.
Rozwiązanie - przełożenie kostki
vdw 855 fugowanie pełnej wysokości kostek
vdw 855 raz a dobrze!
Miasto na Dolnym Śląsku. Nowo wykonana nawierzchnia. Gdzie jest kruszywo?
Kruszywo "płynie" rynsztokiem prosto do...
...kratki kanału! Jakie koszty będzie ponosiło miasto z powodu usuwania
awarii instalacji odwodnienia?
Droga o znacznym nachyleniu. Ubytki w wypełnieniu nawet do 10 cm.
Gdzie jest kruszywo?
W odwodnieniu liniowym.
Nowa nawierzchnia wykonana w jednym z miast w lubuskiem.
Kruszywo zostało wymyte przez szczeliny. Kostki zapadły się.
Jeśli nie ma środków na zafugowanie całej nawierzchni,
warto zafugować przynajmniej newralgiczne miejsca jak na przykład szczeliny.
Granit zafugowany zaprawą cementową własnej roboty.
Po co układać kamień naturalny jeśli cały jego urok zostaje
później zaklejony
cementem.
Tak wygląda to z bliska. Kto rozpozna, że to granit?
Po co wydawać pieniądze na kamień naturalny,
kiedy następnie brudzi się go w ten sposób.
(Plac przy autostradzie A4 koło Legnicy)